Tuesday, August 31, 2010

Dapur Gas Mudah Alih Memudahkan Kerja Memasak Kita...



Pada hari ini kita semua tidak perlu lagi bersusah payah nak hidupkan api ataupun unggun api untuk memasak di kem perkelahan atau pun mana -mana tempat yang kita berpergi. Teknologi Makanan kini telah pun mereka cipta sebuah dapur gas mudah alih untuk memasak apa jua makanan yang kita ingin di mana sahaja kita berada.

Baru - baru ini saya telah membeli sebuah dapur gas mudah alih ini.Tujuan utama saya beli dapur gas mudah alih ini kerana dapur gas rumah saya telah dihantar repair lah...Betui sekali kata pepatah..kalau rumah tak berasap..resah kita rasanya. Oleh itu saya pun belilah sebuah dapur gas mudah alih ini dengan jenama Pensonic. Harga dapur gas ini pun tak mahal dalam RM60.00 sahaja bergantung kepada jenamanya dan ianya di datang bersama dengan beg untuk memudahkan dapur gas mudah alih ini dibawa dengan lebih bergaya.

Pembelian pertama dapur gas mudah alih ini kita diberikan sebuah balang gas percuma namun untuk memudahkan kita memasak makanan, saya pun terus beli balang gas tambahan 4 biji pada harga lebih kurang RM16.00.

Sehingga kini saya dah masak macam - macam makanan ringkas menggunakan dapur gas mudah alih ini seperti goreng ikan, goreng ayam, dagin dan goreng sayur. Masak lauk dan kuah ringkas dan adalah jelas dapur ini memberikan satu kepuasan tersendiri dalam akiviti memasak.

Dengan api yang kebiruan, makanan adalah mudah masak dengan dapur ini. Balang gas yang digunakan itu mampu memberikan kita keupayaan untuk memasak selama satu hari..namun begitu ia bergantung cara penggunaan. Penggunaan dapur memasak ini secara berterusan, balang gas ini hanya mampu bertahan untuk tiga jam sahaja.

Balang gas yang kosong boleh diganti dengan mudah, hatta remaja berumur 13 tahun pun mampu melakukanya.

Dengan memiliki dapur gas mudah alih ini, saya kini boleh membawa kemana sahaja dapur untuk masak , sama ada nak memasak didapur atau nak memasak diruang tamu ataupun nak memasak di kawasan lapang kat depan rumah..

Dapur gas mudah alih ini juga memungkinkan saya memasak di perkelahan, tepi pantai tanpa perlu risau hari hujan, kesukaran nak menghidupkan api,kayu basah dan macam - macam cabaran dalam usaha kita memasak menggunakan dapur kayu atau unggun api.


Balang gas mudah di isi..


Dapur gas portable


Beg dan Dapur Gas Mudah Alih..




Dapur di simpan dalam beg sahaja ..mudah dibawa ..mudah nak memasak..


Beg Dapur yang bergaya

2 comments:

nasfachocolate said...

ini mcam dapur orang buat steam bot kat restoran je kan.menarik jugak.aku pun nak beli la nanti

liesz said...

kat mane leh beli dapur ni?

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu, SUMBANGAN IKHLAS daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH : Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terima kasih kepada mereka yang telah memberi sumbangan.